Skidäsongen har börjat!

Igår var jag ute med Linda och åkte längdskidor! 8 km avverkade vi på den timme (kanske 1,5h) vi var ute.
Ingen av oss har teknik eller kondition men vi kämpade på och klarade utan några större problem av våra 4 varv på de fina spåren på Gärdet :D

Konsekvenserna av skidåkningen kom snabbt efter:
  • Var så totalt genom-slut när jag kom hem! Orkade inte ens duscha!
  • När jag vaknar och enkelt ska ta mig ur sängen upptäcker jag att mina höftböjare inte vill som jag! HEJ TRÄNINGSVÄRK!
  • Att gå i en trappa är omöjligt, benen orkar inte det idag!
  • Axlarna är stela och ömma efter allt stakande!

Summa summarum:
Det är så fantastiskt att åka skidor! Jag vill bara ut igen trots smärtande lemmar. Detta vinterlandskap, att bara glida fram och samtidigt träna. Fantastiskt!
Jag måste vara född i fel del av Sverige för vinter och snö är det bästa som finns!

Nu ska jag till Sickla för att ge Erik kortet han glömde hemma. Larmet går visst om han går in på lagret utan kort, och det blir jobbigt i längden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0